Yli 90 vuotta kokemusta messumaailmasta

Esittelyteksteissämme toistuu aina toteamus siitä, kuinka teemme töitä "90 vuoden kokemuksella". Toimintamme on luonnollisesti muuttanut muotoaan matkan varrella jonkin verran, mutta pääpiirteittäin teemme tosiaankin sitä samaa kuin lähes sata vuotta sitten: viemme yrityksiä maailmalle, ja autamme suomalaisia yrityksiä tavoittelemaan kansainvälisiä markkinoita.

Suomen Vientiyhdistys, Turku 1919

Kauppaneuvos Edvard Åström perusti Suomen Vientiyhdistyksen Turussa vuonna 1919. 

Alkuvaiheessa vientiyhdistys pyrki edistämään erityisesti maataloustuotteiden, sekä orastavien teollisuustuotteiden vientiä. Varsinainen näyttelytoiminta sai alkunsa 1930-luvulla, kun suomalaiset yritykset alkoivat käyttää näyttelyihin osallistumista markkinointikeinona.

Yhdistys muutti nimensä Suomen Ulkomaankauppaliitoksi vuonna 1938.

Erillisistä näyttelyistä suurtapahtumiin

Sota hillitsi näyttelytoiminnan kehittymistä alkuvaiheessa, mutta 1960-luvun alussa Suomessa koettiin voimakasta optimismia viennin suhteen ulkomaankaupan alettua vapautua uudelleen. Erillisten näyttelyiden sijaan päätettiin toteuttaa valituilla kohdealueilla suurtapahtumia, ja henkilökuntaa lisättiin kampanjoiden suunnittelua ja toteutusta varten. 

Ensimmäinen suurtapahtuma oli Finn Finland-kampanja Tukholmassa vuonna 1966.

Finpro - Uusi nimi, uusi strategia

Vuonna 1996 toteutettiin Ulkomaankauppaliiton toiminnan kansainvälinen arviointi, jonka seurauksena seuraavien vuosien aikana Ulkomaankauppaliitossa uudistettiin hallinto, pääasialliset tehtävät sekä toimintastrategia. Toimintatavan muutoksia haluttiin ilmentää myös ulkoisin keinoin: uusi nimi Finpro otettiin käyttöön vuonna 1999. Tästä kolme vuotta eteenpäin Finpro yhtiöitti näyttelytoiminnan ja muut markkinointiviestintäpalvelut Finpro Marketing Oy:ksi.

Vielä kolme nimenvaihdosta

Vuonna 2005 Finpro Marketing Oy:n nimeksi otettiin Entre Marketing, ja Finpro myi 30% omistuksesta Entren avainhenkilöille.

Jäljelle jäävä osuus myytiin Beltton-konsernille vuonna 2007, ja jo seuraavana vuonna tapahtui seuraava merkittävä nimenvaihdos, kun Beltton muutti nimekseen Wulff-Yhtiöt Oyj.

Konsernin tytäryhtiöiden nimet yhdenmukaistettiin vuonna 2012, jolloin Entre Marketingista tuli Wulff Entre.

Wulff Entre tänään

Tänä päivänä palvelemme sekä suomalaisia, että ulkomaisia asiakkaitamme 26 ammattilaisen voimin. Liiketoiminnan painopiste on edelleen messu- ja näyttelyprojekteissa, joita järjestämme yksittäisille yrityksille ja yritysten yhteenliittymille ympäri maailman.

Yhteistyökumppaniemme verkosto yltää kaikille mantereille, jonka vuoksi pystymme toteuttamaan loistavia messuratkaisuja missä päin maailmaa hyvänsä.

Viime vuonna ulotimme toimintamme kaikkiaan 27 eri maahan, ja meillä oli 281 yksittäistä asiakasta. Näistä osa osallistui kanssamme parhaimmillaan jopa viisille eri messuille.